Sziasztok!

 

Nagyon régen nem írtam, hát most pótolom.

Ott fejeztem be, hogy elment a Móni, Angyalkám és a Petra, és egy napom volt az iskolában. Az egy hétfői nap után kedden mentünk Tout to the west kirándulásra az itteni tanítóképzősökkel :) Nijmegenből indultunk busszal, délre egy múzeum faluba érkeztünk, ahol az elektromosságon kívül sokminden nem változott az évek folyamán. Volt szélmalommal műlödtetett festékgyártás, fűrészmalom, fapapucsgyár, sajtgyár és egyéb érdekes tipikusan hollandnak gondolt dolog :) A falu után Hágába mentünk, elfoglaltuk a szállást, majd kis pihenő után a tengerpartra mentünk. Már este volt, mire odaértünk, de nagyon jól nézett ki a kivilágított móló, a bárok a plázson, a hullázó, morajló tenger :) Egyik srác még fürdött is a hideg tengerben. Beültünk egy ottani bárba, és nagyon jól elbeszélgettünk az élet nagy dolgairól :) A szállás körül szintén elmentünk egy bárba, csak hogy a helyiekkel megismerkedhessünk, de éjfélkor zárt :(

Másnap érdekes feladatokat kellett megoldanunk érdekes helyeken, így oldottuk meg a városnézést és a történelmi áttekintését Hágának. Ami kimaradt, azt meg délután egy közös program keretében pótoltuk. Voltunk az Escher múzeumban, nagyon érdekes volt (írjátok be a gugliba, és a képek között tök jókat találtok). Este megint közösségi program volt: billiártozás a bárban. Harmadik napunkat Delftben töltöttük, ahol a belvárost néztük meg, a helyi templomok meglátogatásán keresztűl mesélte el nekünk Mark (a túravezetőnk) Hollandia történelmét. Az itteni kultúrát és történelmet sokkal jobban befolyásolja a vallás (protestánsok és katolikusok viszonya), mint a magyart, vagy bármely másik országét. Este megint buli volt, záróesténket egy bárban keztük megint, majd a kevésbé bulizósabb fele a bandának elment aludni, mi meg egy olyan discóba mentünk, ahol korábban a U2, a Pearl Jam, stb is fellépett. Jóóóó buli volt :) A negyedik napon még megnéztük Hollandia legnagyobb szélmalom parklát is. A hétvége maradék része tanulással telt, mert hétfőn-kedden-szerdán vizsgánk volt. Sajnos nem sikerült annyit tanulni, amennyit szerettem volna, de így is meglett mind :D Szerda este aztán meg kellett ünnepelni, így a HKból elmentünk este a városköztöntba bulizni. Szerda ellenére (amikor nincsenek igazán nagy bulik) egész jó lett az este, a srácok nagyon szétcsapták magukat. Gold Shot-ot ittak egész este :) Nem tudom milyen az, én még nem kóstoltam, de valami 50%os pia aranydarabokkal benne. Viszek majd haza olyat tuti. Másnap pihenéssel telt és az estéte készültem, amikor a Bogi és a Sati érkezik hozzám :) Jó volt újra látni a barátokat, már nagyon hiányoztak. Pénteken az állatkertbe mentünk, ahol megint esett az eső, de most legalább a jó irányba indultunk el, és olyan dolgokat is megfigyeltem, amit első alkalommal nem tudtam. Szombaton Brüsszelbe mentünk, azt a várost is már kicsit ismerősként látogattam meg ismét. Mivel nagyjából eligazodtam, így több időnk maradt a tényleges városnézésre, voltunk az Európai Parlamentnél, a főtéren, megint megnéztük a Maneken Pis-t is. Éppen most fel volt öltöztetve 18sz.i francia nemes ruhába nagy fekete kalappal. Volt valami sörcsak is alatta, lehet sört csapoltak a pisilőjéből, de arról sajna lemaradtunk :( Pedig ittam volna belőle, akármennyire is utálom a sört. Megnéztük még az Atomiumot, Jeanneken Pis-t és egyéb érdekes helyet, amit ajánlottak nekünk. Vasárnap reggel feltettem a vendégeimet a vonatra, majd hazamentem és délig aludtam :D:D:D:D Nekik sajnos nem volt ilyen jó napjuk: 10 órát utaztak és 9! átszállással jutottak haza. Hétfőn a Petya megjött, és egy csomó magyar cuccot hozott, többek között túrórudit, kolbászt, stb. Este kis magyar estét tartottunk a Mike-nak magyar kajákkal. Nagyon élvezet, ahogy én is :)

És itt tartok most.

A bejegyzés trackback címe:

https://bzoli.blog.hu/api/trackback/id/tr122436489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása