Nehany dolog Hollandiarol :)

 2010.08.29. 23:24
Sziasztok!
 
Nehany dolog Hollandiarol:
Vla (flá): tipikus holland etel, amely vaniliapunding szeru kaja, vagy sodo jellegu. Literes tejesdobozban aruljak, es nekem nagyon bejon. Majd egy dobozzal megettem/ittam ma :)
Vendegszeretet: nagyon csodalkoztam, hogy mennyire nyiltak az emberek es segitokeszek.
Nyelvtudas: mindenki beszel angolul, eddig csak egy emberrel beszeltem, aki nem mert angolul valaszolni
Etelek: szinte minden etel felkesz, es nem kell sokat bajlodni az elkeszitesukkel. A hus aru dragabb, de itt is megvan a helyi Tesco, igy azt is meg tudtuk oldani :)
Ital: a kocsmak dragak, egy pohar sor (2dl!!!!) 1-1.5 euro, es nem is adnak nagyobb adagot, a korsot nem is ismerik. En uditoztem, de az is hasonlo aron van.
Caffe Shop: lattunk Apeldoornban kettot, Arnhemben meg 3at, nem jo arcok vannak ott :S Kulsejukkel teljesen beleillenek a kornyezetbe, szoval max a nevukbol tudjuk, hogy mi is az a hely.
Voroslampas negyed: se Apeldoornban, se Arnhemben nem talaltuk meg, de kivancsi leszek ra :)
Sajtok: a sajtpultjuk a boltban kb akkora, mint az egesz huspult, szoval sok fele van. Piacokon nagy sajtokat vagnak fel elotted, es annak megvan a maga hangulata, de izre az is csak sajt :)
Tulipan: nem lattam ultetvenyt, es nem lattam olyat, ami a kepeslapokon van, de szerintem csak azert, mert mar osz van. Talan uveghazban latok.
Mezogazdasag: szinte minden teroletet megmuvelnek, de Apeldoorn es Arnhem kozotti uton sok az erdo. Allattartasban farm jelleguek a helyiek, az allatok a szabadban vannak, pl az egyetemtol 300 meterre mar ott vannak a tehenek :) Vicces a varos kozepen ilyet latni.
Voortman: nagyon rendes holland pasas, aki az egyetemen valami adminisztraciot vegez. Most elvettek par feladatot tole, de a hozza beosztott diakokkal nagyon sokat torodik. Ezt nem csak azert irom, mert nala lakhatunk, hanem, mert ez az erzesem. Masfel napra elment, es a lakasat rank hagyta, megbizott bennunk, mi persze nem eltunk vissza vele.
Roviden ennyi :)

A bejegyzés trackback címe:

https://bzoli.blog.hu/api/trackback/id/tr92257486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ANDÓ 2010.08.30. 07:57:34

Csáó,
néhány kép esetleg? Kíváncsi lennék azért a tájra, nagyon jól hangzik amit leírtál! Mekkora az egyetem? Sok cserediák van? Kezded már otthonosabban érezni magad?
Puszi! Eszti

Balint Zoli 2010.08.30. 20:44:39

Szia!
Kepeket nem tudok kesziteni, mert nincsen fenykepezogepem, de majd ha a tobbiektol kapok kepeket, akkor megosztom veletek is :)
Egyetemen 27.000en tanulnak, aminek a fele a masik varosban Nijgemenben, de igy is eleg nagy az egyetem :) Cserediak is sok van, meg kozos programunk nem volt veluk, de remelhetoleg lesz. Majd ha kicsit tobbet tudok gep kozelben lenni, akkor leirom mik vannak, roviden csak annyi, hogy mi egy uj Mitsubitsi Coltot fogunk felszerelni erzekelokkel, van egy Impreza STI is a garazsban, es egy masik tanszeken repulogep hajtomuvel lehet kiserletezni :) Szoval nem kispalyas az egyetem :)
süti beállítások módosítása