Amszterdam Baby! :)

2010.10.04. 22:44

Sziasztok!

Október elsejével beköltöztünk az albérletünkbe, ami kicsit csalódás volt elsőre, de most már kezdjük kipofozni, szóval nem is olyan rossz :) De erről később, mert most az amszterdami kirándulásomról mesélek :)

Nagyon jó volt, és szép :) Az a baj Amszterdammal, hogy ha minden érdekességet meg akar nézni az ember, akkor 3-4 nap kellene neki, és napi 100 euró a belépőkre és egyébekre. Ebben egy esetleges kurvázás nincsen benne, max egy erotikus bár. Szóval nagyon drága, de egy maradandó élményt nyújt bárki számára. Mi szombaton voltunk, reggel 10 körül érkeztünk vonattal, majd a Tamással és anyukájával elindultunk balra :) (Petya jobbra). Nagyon sok ember volt a vasutállomás környékén, és már ott voltak turista segítő emberkék, akiket messziről ki lehetett szúrni, és nagyon segítőkészek voltak. Szinte mindent az I amsterdam image-re építettek fel, ahol azt láttad, arról tudhattad, hogy a túristákat segítő valami az. Szóval túristatérkép magunkhoz vétele után elindultunk a Vöröslámpás negyeden át a közeli templomok és piac megnézésére. A lányok már reggel 11-kor táncoltak az ablakokban, de nem voltak túl szépek, sőt a holland lányokkal ellentétben itt többségük csúnya és husosabb volt (nem dagi, csak magyar átlagos, és nem holland átlagos). A piac kisebb volt, mint ahol eddig voltam, de itt is mindent lehetett kapni, amit az eddigieken: sajtot, gyümölcsöt, virágot, stb. A sarkon frissen facsart narancslevet lehetett venni, a Tamásék vettek is, Tamás anyukája szólt nekünk, hogy kérjünk, mert ő nem tud, erre a narancsos srác megszólalt, hogy kérhetünk ám magyarúl is :) Ekkor nevettünk egy jót, mert nem gondoltuk volna ezt :) Séta közben több magyar hangot is hallottunk (túristáktól). Kis utcákban, szűk csatornák mentén, romantikus hidakon sétáltunk tovább túrisztikailag érdekes és érdektelen de szép helyek mellett egészen a Rijks-ig. Ez a nemzeti múzeumuk, vagy valami hasonló, de nem mentünk be, mert időnk nem volt rá, Éppen tatarozzák kívülrál, így nem nagy látvány, inkább taszító, de ezt is meg kell csinálni. A Rijks ás a Van Gogh közötti téren van az I amsterdam feirat, amit természetesen megmásztunk, fényképezkedtünk jó látogató módjára :) A vasút felé indultunk aztán vissza, mert ott lehetett felszállni a városnéző hajóra, persze nem toronyiránt mentünk akkor sem, hanem a szép látványt ígérő helyek felé. Meg kell közülük említenem a Heinekkent, ami régen sörgyár volt, ma már "csak" múzeum, a virágpiacot, amit érdemes mindenkinek végigjárnia legalább egyszer (mi kétszer voltunk, oda is, meg visszafelé is), a DAM-ot, ami a főtér, és többek között ott van a Madame Tussaunds is. Ameddig a szem ellátott mindenhol ember volt (ezért célszerű hétköznap menni legközelebb), rengeteg biciklis, a csatornák korlátainál biciklik sorakoztak mindenhol, autó viszont csak nagyon kevés helyen szerencsére. A vasúttól indult egy órás csatornás hajókirándulásunk, amin természetesen ment a gépi turistainfó, így sok érdekességet lehetett megtudni, és azokra a helyekre is eljutottunk, amire amúgy nem lett volna időnk. Fél 6 körül indultunk vissza vonattal Arnhembe, de mivel annyi új dolgot láttunk és tapasztaltunk, hogy lefáradtunk, ezért nem is volt nagy baj a viszonylag korai indulás. Sajnos Utrecht és Arnhem között újítják a vasúti pályát, ezért kerülni kellett, remélem mire a többiek jönnek, addigra nem lesz ilyen gond, és egyszerűen lehet közlekedni majd.

Nagyon sokmindent nem írtam le, mert lehetettlen lenne, de azt tanácsolom mindenkinek, hogy egyszer utazzon el Amszterdamba, ha lehet szánjon rá több napot és legalább 500 eurót! Ha megtehetném, akkor én is ezt csinálnám.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.