Buli után és az ételek

 2010.09.11. 00:49

Sziasztok!

A tegnap elég jól sikerült :) a HK-ban kezdődött az este, majd a megfelelő hangulat elérése után a többiekkel (kb 20an) elindultunk a belvárosba. Arnhem belvárosa tele van kis bárokkal, ahol kb 50 ember tud egyszerre szórakozni, és mindegyikben másfajta zene megy. Tegnap csak kettőben voltunk, de mivel mind a kettőben jó volt a hangulat, ezért nem is látogattunk meg többet. Amikbe kintről beláttam, azokban játszott egy rock banda, volt egy kicsit nagyobb disco jellegű, és volt egy ahol mai zenét játszottak. Itt voltak a legtöbben, ezért egy idő után már nem is lehetett bemenni, csak ha kijött valaki. Szóval, ahol voltunk, az egy szimpatikus hely volt, és volt egy olyan időszak, amikor pont olyan zenét adtak, mint az otthoni kedvenc helyünkön :) Lényeg, hogy jól telt az este, és ma nem volt tanítás, így egész nap csak punnyadtunk :D

Egy férfi életének második legfontosabb dolga az étkezés, így most arról fogok írni egy kicst.
Hollandiában szinte mindent félkészen árulnak a boltok, ez sok dologban jó, de sok dologban rossz: kenyér pl csak szeletelt van, az is zacskóban, és hentespult sincsen, csak az előre csomagolt termékeknek egy hűtősor. De van előnye is: az Albert Heijn-ben vannak kis kártyák képpel, amin egy étel van (pl: http://www.ah.nl/recepten/watetenwevandaag/dinsdag). Az a kis kártya pontosan leírja, hogy melyik terméket kell megvenned, és abból mennyit, hogy el tudd készíteni 20-30 perc alatt a képen szereplő ételt. Kis ábra az alkotóelemekről, amik pont akkorára vannak csomagolva, amekkora az elkészítéshez kell, és egy alapos elkészítési útmutató is van rajta. Fel van még tüntetve, hogy hány embernek elég ez az étel, hány percig tart az elkészítése, és hogy mennyire jön ki egy adag :) Nagyon hasznos, és természetesen olcsó, változatos, és finom ételeket kínálnak. Itteni legfinomabb ételemet is egy ilyen kártyáról néztük le :D Ettem ilyen kártáknak köszönehtően egy csomó új dolgot, néhányukat el szeretném a jövőben kerülni ( valami indiai curry-s cuccot, és valami tengeris cuccot is ettem, ha jól tudom garnélának hívják azt a kis rózsaszín rákot), de ettem nagyon finomakat is, és habár nem szeretem az újításokat mégis alkalmazkodtam az itteni ételekhez, és kipróbáltam. A sushi pl semmi extar nem volt, de legalább ettem már pálcikával, és be kell hogy valljam elég ügyesen bántam vele :) Ma tipikus holland palacsintát ettünk, aminek a tésztája hasonlít a magyaréhoz, csak kicsit vastagabb. Sütés közben ők tesznek bele sajtot (mi is tettünk természetesen), és a tetejét vajjal kenik meg és porcukrot szórnak rá. Ezt nem lehet összecsavarni, mint a magyart. A stroopwafel-ről is szót kell ejtenem, ami egy helyi édesség, és nekem nagyon bejön. Nem nagy dolog az egész, csak annyi, hogy ostya szerű lapok között van valami karamelles-mézes cucc, amit pl a piacon frissen és melegen árulnak, de a bolti változatát is meg lehet találni :) Szóval eddigi két hetem alatt már sokat tapasztaltam, nem nagyon bántam meg, hogy mindent kipróbálok, amivel megkínálnak.


Végezetül szeretném megköszönni az otthoni üzeneteket, nagyon jól esnek!

A bejegyzés trackback címe:

https://bzoli.blog.hu/api/trackback/id/tr412287577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ANDÓ 2010.09.14. 21:17:54

Szia Zsolti!

Ne aggódj, itt még mindig emlegetünk ;-) A kaják egész jónak tűnnek, még ha zacskósak is, csak lécci az édességről ne írj ilyen részletesen, mert iszonyatosan megéhezem tőlük :-D Rögtön úgy érzem, hogy ennem kell egy somlóit :-D
Jó olvasni a blogodat, meglepően jól írsz :-O , és ki tudja, talán igazi buli-huligán leszel mire visszaérsz Győrbe ;-) Remélem Kármened is megy nemsokára hozzád, hogy kicsit enyhítse a hiányérzeted ;-) Jó bulizást továbbra is + tanulást!

Angyalkád 2010.09.19. 18:29:27

Na, végre vmi a kajákról! :) Az édesség sztem olyan lehet, mint a grillázs, így a leírtak alapján, a rák az a garnéla, de az sztem csak frissen finom, ha már fagyasztva van, nem. Sushit én sem értem annyira, de azok az előre csomagolt dolgok jól hangzanak, főleg ha vkinek nincs ötlete vagy ideje főzni..
süti beállítások módosítása